Új jelszó kérése
Kategóriák
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

okostelefonVásároljon oldalunkon kényelmesen mobilról is!

Közösségi oldalak
Házhozszállítás

Elérhetőségek
Papelito 29 Kft.
Telefon: +36-1/215-0506
+3630/958-5991
Cím: 1089 Budapest, Orczy út 27.
Nyitva: H-P 10-18h.
Látogató számláló
0
0
2
8
0
5
6

Technikák: dekupázs, transzferálás, stencilezés, mixed media, festékfolyatás

Dekupázs vagy szalvétatechnika:

Az egyik legközismertebb kreatív technika, amit akár már akár gyerekekkel is alkalmazhatunk. Látványos eredményt érhetünk el, a minták felragasztása az adott tárgyat egyedi hangulatúvá teszi.

Az alapozás után egy világos színnel lefestjük a tárgyat, majd a kiválasztott mintát felvisszük. Ha maga a tárgy sötét színű lesz, akkor csak azt a területet fessük le világossal, ahová a minta kerülni fog. Ez fontos, mert sötét alapon nem fog a rajzolat szépen kiemelkedni.

Figyelem! Ha egy üvegtálat szeretnénk dekorálni, mindig annak hátoldalán dolgozunk, fordított sorrendben, mint a többi anyagnál. Tehát először a ragasztólakk felkenése, majd a papír felragasztása következik, aztán a többi, tetszőleges díszítés jön (pl. stencilezés), és a legvégén a záró akrilfesték rétege.

Alapanyagok:

Szalvéta: A legelterjedtebb anyag, bár ezzel kicsit nehezebb dolgozni, mivel vékonysága miatt könnyen szakad, nyúlik. A 3 rétegű, minőségi szalvétának (pl. Maki) csak a legfelső, mintás rétegét használjuk fel. Apróbb minták dekupázsolásához kiváló. Csak egy rétegben, felülről ragasztjuk a mintát.

Rizspapír: Rostos, vékony, de „strapabíró” papír, könnyű vele dolgozni. Kicsit bespricceljük, a tárgyat lekenjük ragasztólakkal, rá a nedves rizspapírt, majd felülről is lekenjük.

Mindkét alapanyagnál fontos, hogy a ragasztólakkot a papír közepétől, belülről, kifelé kenjük fel, így kisimítva a ráncokat. Ha netán mégis buborékos maradna a papír, tűvel próbáljuk meg kiszúrni a „dudort”, és ujjunkkal finoman elsimítani… :-)

Kivágás helyett körbe is tépkedhetjük a mintát, így jobban belesimul az alapszínbe, nem lesz annyira kontúros (hacsak nem kifejezetten az a cél).

Dekupázs ragasztólakkok:

Vízbázisú anyag, mely teljesen áttetszőre szárad. Minden, az előbbiekben ismertetett papír felragasztására alkalmas, lakktartalma miatt a finomabb eldolgozásra is jó. Létezik általános (selyemfényű és matt), valamint külön textilre és kerámiára való ragasztólakk.

 

Transzferálás: Több módszer van rá, lehet egyfajta speciális transzfer papírral és a hozzá való transzfer géllel dolgozni. Ebben az esetben a kívánt mintát, és ahová tenni szeretnénk, ott is, bekenjük a géllel. A mintát lefelé fordítva felhelyezzük a területre, és várunk kb félórát a teljes száradásig. (Hajszárítót NEM szabad használni.) Ha teljesen megszáradt, akkor egy vizes ecsettel vagy ronggyal átitatjuk a papír felső rétegét. Ezt a nedves papírt kell teljesen ledörzsölni, hogy csak az átvitt minta maradjon a területen.

A másik lehetőséget pedig a transzfer oldat biztosítja. Gyakorlatilag bármilyen alapanyagra használhatjuk, és itt nincs várakozás, azonnali az eredmény. A lényeg, hogy a mintát lézersugaras nyomtatóval nyomtassuk ki, és ha szövegrész is van rajta, ne felejtsük el előtte tükrözni. Egy fültisztító pálcikát mártsunk az oldatba, majd itassuk is le egy papírtörlőn. Nagyon kevés anyagot vigyünk fel egyszerre a minta hátoldalára, különben összefolyhat a minta. Ha nagy a terület, inkább többször menjünk vissza egy részre. A már oldatos papírt kiskanállal vagy spatulával dörzsöljük át - picit alá is kukucskálhatunk, és visszamehetünk, ha valahol nem ment át a minta teljesen. A papírt levesszük, és KÉSZ! :-)

 

Stencilezés: Több videóban is láthattuk már eddig, hogy is lehet vele dolgozni. Kell hozzá festék (ha csak síkban szeretnénk dekorálni valamit), vagy valamilyen paszta, ha azt szeretnénk, hogy kiemelkedjen a minta a felületből. És persze maga a stencil/ sablon, ami a mintát adja. Első lépésként érdemes a stencilt rögzíteni akár maszkolószalaggal, vagy optimális esetben egy áthelyezhető ragasztó sprayvel. Ez fogja meggátolni, hogy sablonunk önállósítsa magát és elmozduljon. Ha ezt megteszi, a festék vagy paszta aláfolyhat, és a rajzolat csúnya lehet... Ezután jön maga a minta kialakítása. Paszta használata esetén érdemes egy festőkést használni, amivel szép simára tudjuk egyengetni a felületet. Végül a stencil eltávolítása: próbáljuk meg egy ponton lefogni, és óvatosan, felfelé megemelve levenni.

 

Mixed Media: Ez az a technika, amikor is az összes ismeretünket használhatjuk! Ízléssel, némi előre komponálással, a színeket harmonizálva kerülhet a felületre dekupázs, stencil, antikolás/ csillogás, egyéb kiegészítők. Egy kis csipke ide, egy transzferált fotó oda... A lényeg, hogy alkotás közben azt érezzük: KÖSZÖNJÜK, JÓL VAGYUNK! :-)

 

Festékfolyatás: Egy olyan kompozíciót tudunk létrehozni ezzel a technikával (fluid painting), mely a festékek folyatásával történik, ecset, és bármi más eszköz használata nélkül. A kiválasztott akrilfesték színeket kellő mennyiségű hígítóval, és esetleg szilikon olajjal színenként egy-egy pohárban összekeverjük. Ha ez megvan, vászonra, vagy falapra öntünk a festékekből ide- oda tetszésünk és/ vagy elképzeléseink szerint. Ez utóbbit a festékek folydogálás közben majd úgyis jól felülírják... ! :-)Ezt az alapot finoman mozgatva, döntve szétterítjük, eloszlatjuk a festékeket. Egy-két dologra érdemes figyelni: a színek elég kontrasztosak legyenek, és a kép széleit is fedjük be. Minden mást a festékek áramlása fog megoldani! :-) A többi már csak a "tisztasági" jótanács: a festési területet védjük a lecsepegő festéktól (pl. használat után kidobandó, szétnyírt kukazsák), és egy pár gumikesztyű sem árthat...

 

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.